China Business Journal reported on April 12 that the trial of former CCTV host Rui Chenggang and related cases would open soon. This report was quickly removed after major media in the country picked up the news.
Citing an unidentified core member within Jilin Province’s judicial system, China Business Journal reported that the hearing of the 29 cases involving CCTV, including that of Rui, are near.
sin embargo, the original report cannot be found on China Business Journal’s website now, and the reproduced versions on other mainland media have all been removed as well. This “now-you-see-it, now-you-don’tphenomenon in the news sparked widespread discussion.
Prelude to Ling’s trial?
The fact that Rui, who was arrested in July 2014, has suddenly sprung into attention has caused speculation that this may be related to the case of Ling Jihua, former Vice Chairman of the National Chinese People’s Political Consultative Conference.
Recientemente, overseas Chinese media have released news of Ling on and off, claiming that his case would be open for trial in the near future. This led some analysts to speculate that the news about Rui’s case is a prelude to Ling’s trial.
When he was arrested, Rui was a relatively well-known host on the CCTV financial channel, but what really brought him into the limelight was his connection with Ling’s case.
Rui was arrested just when Ling, who was then Minister of the United Front Work Department, was in a precarious state. En septiembre 2014, some online sources claimed that he was arrested for being a “foreign spywho disseminated dark secrets of Premier Xi Jinping.
Ling was arrested on Dec 22 that year, but it is believed that he had already handed over a large quantity of confidential material to his brother Ling Wancheng, who escaped to the United States. Rui was also said to have a “special relationshipwith Ling’s wife, Gu Liping.
In addition to Rui, another CCTV staff member, Guo Zhenxi, was arrested on May 31, 2014 under the charge that he was a crucial partner of the Youth Business Program (YBC) founded by Gu during Guo’s tenure as the director of CCTV’s financial channel.
Some analysts believe that Ling will be charged in the name of corruption as well, and the “corruption dramaof the CCTV management paves the way to his case.
Guo, who had always been regarded as a heavyweight in the government-controlled TV industry, worked in CCTV for 22 años. Earlier reports revealed that Guo, under the guise of his family and friends, set up umpteen companies under his charge, amassing assets worth at least 2 billion yuan over eight years as the director of CCTV’s financial channel.
According to Sina North America and other overseas Chinese media, after Guo was implicated by Rui and others, he revealed whatever information he had on Rui, including his collusion with Ling to form the “royal troops,” billion-yuan corruption, and intelligence service, all nailing his inevitable doom.
These reports quoted Zhongguo Mibao as stating that before the downfall of former Minister of Commerce Bo Xilai, Rui frequently bragged about his relationship with Bo’s son Bo Guagua, who often attended overseas activities with him.
Adicionalmente, Rui was a close buddy of Yu Gang, secretary of former security czar Zhou Yongkang; Li Tong, the daughter of former Politburo Standing Committee member Li Changchun; Liu Leshan, the son of Politburo Standing Committee member Liu Yunshan; Zeng Wei, son of former Chinese Vice-President Zeng Qinghong; and others of the same camp.
Rui was also a debauched companion of Zeng Qinghuai, the brother of Zeng Qinghong, who controlled the CCTV Arts Channel from behind the scenes for over a decade.
In addition to the above personnel, several more CCTV management members were arrested in 2014, including the deputy director of the financial channel, Li Yong; the former director of the documentary channel, Liu Wen; and the former deputy director of the drama channel, Huang Haitao.
Some hostesses, whose identities were exposed by the media, were also summoned to assist in the investigation but were not detained.
en diciembre 22, 2014, shortly after Ling was placed under investigation, CCTV financial channel producer Luo Fanghua, the wife of Gu Yuanxu. (Ling’s brother in-law), could not be contacted. According to Chongqing Morning Post, several staff members in the financial channel confirmed that the latter had been taken away by authorities.
Poco despues, Gu, who was then the deputy director of the Heilongjiang Province Public Security Department, was taken in for questioning.
Dark political secrets
According to China Business Journal, due to the unique position of the CCTV staff, many movie and TV stars were implicated in the series of cases. The investigation authorities summoned them for assistance while probing the case in Beijing, but most of them were not deeply involved.
The report categorically mentioned Li Dongsheng, the former deputy director of CCTV, claiming that the investigations focused mainly on his disciples. Also highlighted was his former position as the director of the “610 Office,” the organisation set up to persecute the spiritual practice Falun Gong.
en, who fell from power in December 2013, was closely related to Zhou Yongkang, a former member of the CCP’s Politburo Standing Committee and a member of former CCP leader Jiang Zemin’s faction. With no background in the public security system at all, Li was transferred to the Ministry of Public Security in 2009 to head the organization in charge of suppressing Falun Gong.
Li was favored by Zhou because he actively cooperated with the propaganda campaign to smear Falun Gong during his tenure in CCTV, while turning CCTV into a harem for high-ranking CCP officials. Female anchors of CCTV became his “tributesto them, including Zhou, whose wife, Jia Xiaoye, is also regarded as a part of Li’s “sexual briberyof his boss.
mientras tanto, CCTV, which holds the power to speak on behalf of the CCP, has become a power wrestling field for the top echelon of the CCP. Zhou’s lackey Li continued to control CCTV’s power to speak through personnel promoted by him, even after he was transferred to the Ministry of Public Security.
abadejo, who was tied to Zhou in the

Leer el artículo completo aquí

China Business Journal reported on April 12 that the trial of former CCTV host Rui Chenggang and related cases would open soon. This report was quickly removed after major media in the country picked up the news.
Citing an unidentified core member within Jilin Province’s judicial system, China Business Journal reported that the hearing of the 29 cases involving CCTV, including that of Rui, are near.
sin embargo, the original report cannot be found on China Business Journal’s website now, and the reproduced versions on other mainland media have all been removed as well. This “now-you-see-it, now-you-don’tphenomenon in the news sparked widespread discussion.
Prelude to Ling’s trial?
The fact that Rui, who was arrested in July 2014, has suddenly sprung into attention has caused speculation that this may be related to the case of Ling Jihua, former Vice Chairman of the National Chinese People’s Political Consultative Conference.
Recientemente, overseas Chinese media have released news of Ling on and off, claiming that his case would be open for trial in the near future. This led some analysts to speculate that the news about Rui’s case is a prelude to Ling’s trial.
When he was arrested, Rui was a relatively well-known host on the CCTV financial channel, but what really brought him into the limelight was his connection with Ling’s case.
Rui was arrested just when Ling, who was then Minister of the United Front Work Department, was in a precarious state. En septiembre 2014, some online sources claimed that he was arrested for being a “foreign spywho disseminated dark secrets of Premier Xi Jinping.
Ling was arrested on Dec 22 that year, but it is believed that he had already handed over a large quantity of confidential material to his brother Ling Wancheng, who escaped to the United States. Rui was also said to have a “special relationshipwith Ling’s wife, Gu Liping.
In addition to Rui, another CCTV staff member, Guo Zhenxi, was arrested on May 31, 2014 under the charge that he was a crucial partner of the Youth Business Program (YBC) founded by Gu during Guo’s tenure as the director of CCTV’s financial channel.
Some analysts believe that Ling will be charged in the name of corruption as well, and the “corruption dramaof the CCTV management paves the way to his case.
Guo, who had always been regarded as a heavyweight in the government-controlled TV industry, worked in CCTV for 22 años. Earlier reports revealed that Guo, under the guise of his family and friends, set up umpteen companies under his charge, amassing assets worth at least 2 billion yuan over eight years as the director of CCTV’s financial channel.
According to Sina North America and other overseas Chinese media, after Guo was implicated by Rui and others, he revealed whatever information he had on Rui, including his collusion with Ling to form the “royal troops,” billion-yuan corruption, and intelligence service, all nailing his inevitable doom.
These reports quoted Zhongguo Mibao as stating that before the downfall of former Minister of Commerce Bo Xilai, Rui frequently bragged about his relationship with Bo’s son Bo Guagua, who often attended overseas activities with him.
Adicionalmente, Rui was a close buddy of Yu Gang, secretary of former security czar Zhou Yongkang; Li Tong, the daughter of former Politburo Standing Committee member Li Changchun; Liu Leshan, the son of Politburo Standing Committee member Liu Yunshan; Zeng Wei, son of former Chinese Vice-President Zeng Qinghong; and others of the same camp.
Rui was also a debauched companion of Zeng Qinghuai, the brother of Zeng Qinghong, who controlled the CCTV Arts Channel from behind the scenes for over a decade.
In addition to the above personnel, several more CCTV management members were arrested in 2014, including the deputy director of the financial channel, Li Yong; the former director of the documentary channel, Liu Wen; and the former deputy director of the drama channel, Huang Haitao.
Some hostesses, whose identities were exposed by the media, were also summoned to assist in the investigation but were not detained.
en diciembre 22, 2014, shortly after Ling was placed under investigation, CCTV financial channel producer Luo Fanghua, the wife of Gu Yuanxu. (Ling’s brother in-law), could not be contacted. According to Chongqing Morning Post, several staff members in the financial channel confirmed that the latter had been taken away by authorities.
Poco despues, Gu, who was then the deputy director of the Heilongjiang Province Public Security Department, was taken in for questioning.
Dark political secrets
According to China Business Journal, due to the unique position of the CCTV staff, many movie and TV stars were implicated in the series of cases. The investigation authorities summoned them for assistance while probing the case in Beijing, but most of them were not deeply involved.
The report categorically mentioned Li Dongsheng, the former deputy director of CCTV, claiming that the investigations focused mainly on his disciples. Also highlighted was his former position as the director of the “610 Office,” the organisation set up to persecute the spiritual practice Falun Gong.
en, who fell from power in December 2013, was closely related to Zhou Yongkang, a former member of the CCP’s Politburo Standing Committee and a member of former CCP leader Jiang Zemin’s faction. With no background in the public security system at all, Li was transferred to the Ministry of Public Security in 2009 to head the organization in charge of suppressing Falun Gong.
Li was favored by Zhou because he actively cooperated with the propaganda campaign to smear Falun Gong during his tenure in CCTV, while turning CCTV into a harem for high-ranking CCP officials. Female anchors of CCTV became his “tributesto them, including Zhou, whose wife, Jia Xiaoye, is also regarded as a part of Li’s “sexual briberyof his boss.
mientras tanto, CCTV, which holds the power to speak on behalf of the CCP, has become a power wrestling field for the top echelon of the CCP. Zhou’s lackey Li continued to control CCTV’s power to speak through personnel promoted by him, even after he was transferred to the Ministry of Public Security.
abadejo, who was tied to Zhou in the

Leer el artículo completo aquí

All political events began with literary events after the Chinese Communist Party (CCP) established its regime, according to Shi Cangshan, a China expert based in Washington, Distrito de Columbia.
A lot of the time, the CCP’s political campaigns have begun with the criticism of a movie.
 ‘The Life of Wu Xun
En diciembre 1950, “The Life of Wu Xun,” a movie about a beggar named Wu Xun who built schools during Emperor Guangxu’s time in the late Qing dynasty, was released.
The movie won rave reviews nationwide, particularly among the intelligentsia social class. None would have thought, sin embargo, that a ferocious undercurrent was surging.
En mayo 20, 1951, Mao Zedong published an editorial in the People’s Daily titled “Discussions on the movie ‘The Life of Wu Xunshould be seriously regarded.
Después de esto, the CCP started to engineer “ideology reform campaignsfor intelligentsia. Following the criticism campaign of “The Life of Wu Xun,” campaigns to criticise the ideology of Hu Shih and research on the famous novel A Dream of Red Mansions were launched, among others.
Between May 13 and June 10, 1955, Mao launched a criticism campaign against the “bourgeois idealismof Hu Shih, issuing orders to the People’s Daily to publish three articles to criticise Hu Feng, a famous literary critic, while penning the editor’s comments on the articles himself.
Thus Hu Feng and others like him were labelled “Hu Feng’s counter-revolutionary gang.Hu Feng himself was arrested on May 18.
According to statistics, that campaign implicated more than 2,100 gente, of whom 92 were arrested, 62 were isolated, y 73 were suspended from positions and ordered to reflect on themselves. Only after the Cultural Revolution ended did the CCP re-examine the case
 ‘Hai Rui Dismissed From Office
en noviembre 10, 1965, the Shanghai newspaper Wen Wei Po published an article by Yao Wenyuan titled “On the new historical drama ‘Hai Rui Dismissed From Office.’This led the way for Mao to launch the Cultural Revolution.
en diciembre 21 that year, Mao said, “Yao Wenyuan’s article is very good, naming the right names. It is a great shock to those in the domains of theatre, history, and philosophy. sin embargo, it did not get to the crux, which is the dismissal of officers. As emperor Jiajing dismissed the Ming Dynasty officer Hai Rui, we dismissed [CCP Marshal] Peng Dehuai in 1959.
En mayo 16, 1966, an extended meeting of the CCP’s Politburo approved the “Notice from the Central Committee of the Communist Party,” also known as the May 16 Notice, which was drafted by Kang Sheng and Chen Boda and edited by Mao. The release of the May 16 Notice marked the official commencement of the Cultural Revolution.
The Cultural Revolution lasted 10 años, annihilating China’s traditional culture and causing the unnatural deaths of at least 7.73 un millón de personas.
Movie reflections
en diciembre 18, 1978, the CCP Central Committee held the 11th Third Plenum to establish a new course called “reform and opening up.Then-Chinese leader Deng Xiaoping spoke at the meeting, followed by Deng’s comrade Hu Yaobang chairing the “political rehabilitation.
Hence, reflecting on the CCP’s numerous political campaigns became the most powerful social ideological trend in 1980s.
En 1979, the literary magazine Shiyue published a film script, “Unrequited Love,” written by Bai Hua and Peng Ning, which was made into a movie by the latter in 1980 and was renamed “The Sun and Man.
The film set off a nationwide big bang. The key argument was a line in the movie: “You have unrequited love for this country, but does this country love you?”
This line had a huge impact on university students in the 1980s. The CCP launched political criticism against this line, which aroused much sympathy among the people instead.
After Deng was released from house arrest at the end of the 1970s, Chinese director Xie Jin directed a series of movies: “Legend of Tianyun Mountain” en 1980, “The Herdsman” en 1982, and “Hibiscus Town” en 1987, which were collectively known as the “Reflections Trilogy.
“Legend of Tianyun Mountain,” an adaptation of Lu Yanzhou’s novel “A Mountain of Red Rhododendron,” is a movie that reflects on the Anti-Rightist Movement campaign that aroused strong, widespread social repercussions.
“Evening Rain,” a movie filmed in 1980, tells the story of Qiushi, a persecuted poet during the later stage of the Cultural Revolution. The movie, which is set on a ship sailing from Chongqing to Shanghai on the Yangtze River, revealed the cruelty that occurred during the Cultural Revolution, causing a sensation.
Before CCP leader Zhao Ziyang pushed for political reform, China Central Television released a six-episode TV documentary titled “River Elegy” en junio 1988. Through comparing China’s “land-based civilizationand the Western “maritime civilization,” it explored the theme of national destiny.
The movie sparked a “River Elegyfervour among university students and the public, and it was considered to be the ideological guide of the student movement in 1989, only to be lashed and banned by the government after the Tiananmen Square protest in 1989.
Translated by Wu SQ. Editado por Sally Appert.

Leer el artículo completo aquí

For decades, Xu Shiping was a loyal functionary in the General Office of the Chinese Communist Party, a key nerve center for secret Party documents and logistics. He began his career there in 1981, and worked his way up the ranks to become the Party secretary in charge of the finances, vehículos, and well-appointed residences enjoyed by top officials. Pero en 2014, he was abruptly shunted to deputy director of the archives.
Xu’s career continued to slide: in March of this year, at age 60, he was dismissed as an archivist and his official biography vanished from the State Archives website. His present employment status is unclear, say Chinese media reports.
Xu isn’t the only one. At least a dozen other current and former top cadres in the General Office appear to have been quietly disposed of in recent months, according to Chinese media reports. The silent cleansing is likely part of the campaign to rid the office of what state media has described as the malignant influence of its former chief, Ling Jihua. Ling was a top aide to the former Party leader before he was identified as part of an internal conspiracy that endangered the regime.
Ling Jihua was fingered as one of a group of four top officials who were said to have formed a clique and conspired against the leadership.

A purge of the General Office, even if done without fanfare, is likely a necessary move by Xi Jinping to establish his authority in the face of an entrenched network of power, generally grouped around former Party chief Jiang Zemin. The purge would fit a pattern similar to that undertaken by Xi across a range of sectors, including the security apparatus, the oil industry, the financial sector, the military, and state media. That such personnel arrangements be conducted in relative secrecy would be fitting for an agency that controls the Party’s secrets.
‘Political Conspiracies
Ling Jihua, 59, spent nearly 18 years in the General Office, during which time he constructed a massive network of influence, according to Chinese media reports. He spent five years as the head of the agency, and as top aide to the former Chinese leader Hu Jintao, Ling held a position equivalent to White House chief of staff.
This elite background made it all the more shocking when Ling was fingered as one of a group of four top officials who were said to have formed a clique and conspired against the leadership.
The downfall began after Ling’s son died under suspicious circumstances in a Ferrari accident in Beijing in 2012. Ling was first transferred to the United Front Work Department, the Party’s political warfare agency, and then in December 2014 puesto bajo investigación. En julio 2015 he was formally arrested and is now being prosecuted by the Supreme People’s Procuratorate.
The forced turnover of key staff at the General Office is being conducted in a far gentler manner than typical anti-corruption investigations over the last several years.

But it was only relatively recently that Ling’s claimed conspiracy with other top officials came to light. In the words of Party leader Xi Jinping in 2015, abadejo, along with the former security boss, a top general, and the shrewd Chongqing boss Bo Xilai, “carried out political conspiracies to wreck and split the Party.
Ling’s alleged co-conspirators were raised up through the ranks by Jiang Zemin to become some of the most powerful men in China. They thus owed their loyalty to Jiang, who managed to wield vast influence for over a decade after his formal retirement in 2002 through the network these individuals helped lead. Xi has been seeking to dislodge Jiang’s political clients from key posts since assuming the mantle of Party leader in 2012.
Given the sensitivity of the General Office, often called the inner sanctum of the Party, handling important paperwork, security classifications, and logistical services for the Politburo and Party’s Secretariat, Ling wielded enormous power, and would have been in a formidable position to undermine the leadership.
The offenses he has been officially charged with do not extend to plotting a coup, but include somewhat more pedestrian charges of stealing state secrets, accepting bribes, and indulging in sexual promiscuity.
Cleaning Office
The forced turnover of key staff at the General Office is being conducted in a far gentler manner than typical anti-corruption investigations over the last several years, where provincial officials can find themselves escorted away by investigators while attending a daughter’s wedding, por ejemplo, or be disappeared just after a public event, with no prior notice.
Most top ranking General Office staff were not expelled outright on corruption charges, but instead appear to have been cycled out in two stages: primero, moved on to other, conspicuously lower-ranking departments, and then let go from those positions with no public explanation. In a number of cases, their profiles also vanish from official websites.
Caixin, a business publication that has reported aggressively on the anti-corruption campaign, published the most comprehensive table of those who have been relieved from the General Office. None had reached the customary retirement age of 65, and many are still in their late 50s and early 60s, usually the prime of a Chinese official’s career. All of the demotions and apparent retirements took place after the Ling Jihua scandal erupted in 2012.
Several of the half-dozen former General Office bureau chiefs or deputies who lost their jobs this year shared a fate similar to Xu Shiping at the state archives.
Zhao Shengxuan, por ejemplo, a former General Office deputy director, was posted to the Chinese Academy of Social Sciences (CASS) En Mayo 2013, and was unexpectedly dismissed from that post in February this year. Al igual que Xu, his official biography was scrubbed from the CASS website, according to The Paper, a semi-official news website.
Wang Zhongtian, another ex-deputy director who enjoyed a fruitful career of 16 years in the General Office, was put out to pasture in the South-North Water Diversion Office in January 2015, and lost that job in February this year, for no explained reason.
Others appear to have joined

Leer el artículo completo aquí

El ayudante de un zar de la seguridad china purgado ha sido recientemente condenado y entregó una larga pena de cárcel después de una investigación de dos años, otro ejemplo de castigo final para un miembro de una facción que ha obstruido el líder de China, Xi Jinping, de ejercer plena autoridad sobre el Partido Comunista Chino.
Ji Wenlin, 50, fue encontrado culpable por Tianjin No se. 1 Tribunal Popular Intermedio de marzo 30 para recibir comisiones de 204.6 millones de yuanes (acerca de $31.7 millón) para ayudar a los grupos empresariales y las personas a obtener las certificaciones nacionales necesarias para hacer negocios, así como la financiación estatal de ciruela, de acuerdo con un anuncio de la Comisión Central de Control Disciplinario, agencia de disciplina interna del Partido Comunista de China. Fue condenado a 12 años de prisión y una multa $1 millones de yuanes (acerca de $155,000).
Ji había llevado a cabo sus actividades ilícitas entre 2000 a 2013 mientras que él era el vice gobernador de la provincia insular de Hainan y el alcalde de su capital, Haikou. de manera más prominente, transgresiones de ji tuvieron lugar cuando era el principal asesor de Zhou Yongkang, el ex zar de seguridad.
Entre 1998 a 2008, Ji Wenliwas el secretario, o “mishu,” por Zhou Yongkang, y habían seguido este último ya que la transición de estado magnate del petróleo a varios puestos importantes del gobierno. Tradicionalmente, la mishu de cuadros del Partido de élite se fasttracked a las primeras posiciones, y Ji no fue la excepción—de 2005 hasta el final de 2008, Ji mantienen carteras importantes como subdirector de la oficina general de la Oficina de Seguridad Pública, y el subdirector y secretario del pequeño grupo central de mantenimiento estabilidad laboral líder.
El llamado aparato de mantenimiento de la estabilidad era responsable de coordinar la represión de los disidentes chinos y grupos perseguidos como los cristianos de la casa, uigures musulmanes, tibetanos, y los practicantes de Falun Gong antes y durante el 2008 Juegos Olímpicos de Pekín.
Bajo Zhou Yongkang, el aparato de seguridad del Estado fue entregado un presupuesto aún mayor que el otorgado a Ejército Popular de Liberación, y fue considerado por muchos observadores políticos como un poder casi en sí mismo en el régimen chino. Zhou también vio que la campaña del ex líder chino Jiang Zemin para suprimir a Falun Gong—una práctica tradicional china auto-cultivo cuyos adherentes hacer ejercicios lentos y vivir de acuerdo con los principios de veracidad, compasión, y la tolerancia—fue ampliado y perpetuado.
sin embargo, El agarre de Zhou en el poder se deshizo en 2012, después de que él y co-conspirador Bo Xilai, el ex jefe de Chongqing, se encontró que han intentado diseñar algo así como un golpe que habría desplazado a la entrada líder chino Xi Jinping. Esta conspiración fue desenmascarado después de Wang Lijun, un ex asociado de Bo Xilai, intentado defecto en el consulado de Estados Unidos en Chengdu.
Cuando Xi, asumió la responsabilidad del líder chino, inmediatamente se puso en marcha una campaña contra la corrupción, y comenzaron a atacar a muchos de los aliados de Jiang Zemin y clientes políticos. Entre ellos Zhou Yongkang. Al menos seis de los ex secretarios de Zhou, entre ellos el ex presidente de la Federación de Sichuan literaria y Círculos del arte Guo Yongxiang; Li Waring, el ex subdirector general en PetroChina, la mayor compañía petrolera estatal de China; Li Chongxi, el presidente de China Conferencia Consultiva Política del Pueblo de la provincia de Sichuan; y Ji Wenlin, fueron investigados por corrupción y purgado. el propio Zhou fue detenido en 2014 y entregó una sentencia de por vida en junio 2015.
El castigo de Ji indica que la eliminación de los rivales de Xi Jinping está en curso. Con el aumento de la tensión en el interior del partido, incluyendo los desafíos abiertos a la autoridad de Xi casi con toda seguridad relacionada con este facción rival, la purga también puede comenzar a tomar todavía cueros cabelludos más potentes.

Leer el artículo completo aquí

A mistake made by an online housing company has cost a southwestern Chinese woman a home and over 100,000 yuan (acerca de $15,000) in personal belongings, according to reports.
The woman, Sra. Wang, was in the process of moving apartments. She left many of her belongings in the Chengdu, Provincia de Sichuan, apartment in January, and on March 5 finally returned to clean up her remaining belongings.
But her key wouldn’t open the lock.
A man then came to the doorone of the three living thereand asked what she was doing. “This place has been rented out, hasn’t it?” él dijo, surprised, according to the March 18 report in West China Daily.
MÁS:Teacher in China Beats Third Grader for Failing to Buy Textbook
MÁS:Watch: Chinese Video of a Nurse Beating Patient Goes Viral
A file photo from Aug. 7, 2013, of an apartment building in the southwest city of Chongqing, located in Sichuan Province, China. (Peter Parks / AFP / Getty Images)
As far as the men were concerned, they had moved into the cosy 484 square-foot apartment on the Baorunyuan Housing Estate after simply responding to an advertisement for it on the Internet.
They had moved in on Feb. 20, finding an empty apartment that they’d rented from a real estate company.
Wang was furious: She left in her home a jade bracelet from her mother, a diamond wedding ring, other expensive jewelry, luxury bags, and a couple of computers.
These items were all gone, leaving only three men, a TV, and multiple cans of beer.
The housing companywhich had got a locksmith to change the locks, and cleared out her belongingswas rude and dismissive, ella dijo. After looking at their system, they conceded that there must have been a mistake.
But they said they couldn’t help: all the staff responsible for the mix-up had quit their jobs between Feb. 20 and March 5, and there was no one who knew what happened to all her personal belongings.
Wang dijo, según el informe, that they were only willing to compensate her 10,000 yuan (acerca de $1,500).
Because the issue began making a stir on the InternetChinese people love a good story of injustice and bureaucratic torturethe company was forced to issue a statement. It said that two staff had prised open the door and that cleaners had disposed of the “two computers, clothing items, and boxes.
The boxes that had a jade bracelet from her mother and other jewelry.
Wang can’t even prove that those belongings had been stolen. The two parties are currently negotiating the case. The company offered to pay her the rent that they were currently collecting for her apartment, plus compensate her for emotional damages. They were also willing to go to a third party arbitrator on the matter.
Wang is furious, still. “They’ve admitted the mistake. But should it be me, the innocent one, who foots the bill?”
Mientras tanto, she can’t go back to her apartment because the tenants are still living there.
MÁS:Man in China Accidentally Receives $20,000, Thinks the Bank Set Him Up
MÁS:College Student in China Commits Suicide After Defrauding Friends of Vast Sums

Leer el artículo completo aquí

Clean air has become a rare commodity in China, and villagers in China’s southern province of Guangdong are capitalizing on it.
With slogans such as “Buying Air Is Buying Health,” “Air Without Any Industrial Pollution,” “Air With the Highest Amount of Anions in Guangdong ,” and “Air from 1,400 Meters Above Sea Level,” villagers of Lianshan Zhuang and Yao Autonomous County are peddling clean air packaged in plastic bags to tourists visiting the local Jinzi Mountain, reported Chinese news portal Sina on March 20. A big bag of air goes for 30 yuan (acerca de $4.60), and a small bag, 10 yuan.
While some tourists simply posed for pictures with the bags, and were content to simply enjoy the clean air freely available, others haggled with the vendors and brought some bags home.
Zhi Chenglin, a Jinzi Mountain local, was first to come up with the idea of selling air in plastic bags. Zhi told Sina that he got tired of inhaling smog after working for a delivery company in Guangzhou for three years, and decided to get a job back home. He hopes that his business will remind people living in the cities to cherish a clean environment.
People inhale air from plastic bags. (su)
Internet users on China’s popular microblogging site Sina Weibo expressed their amusement at both the vendors and consumers of the product. One netizen using the nickname “I Very GYDfrom Chongqing wrote: “Even if it is really clean air, can someone who opens the bag on the spot tell me how it is any different from the air in the surroundings?
“It is more than just a business hype since there is an actual demand in society. Imagine, in a few years China could start importing a new product; what will be the volume of imported air and its trade value?” wondered “A Bottle of Nu’er Hongfrom Shandong.
Yunnan netizen “ykhyk” escribió: “People in Canada and Hawaii also sell clean air. Just not in carcinogenic plastic bags, but in specially made canisters.
Guangdong is home to more than 60,000 factories, according to Places Journal, a San Francisco-based publication which focuses on urbanism and architecture. Citydwellers in Guangdong’s smoggy industrial areas thus enjoy driving up the many forested mountains in the province for some fresh air.
Pollution is a serious health issue in China. En 2013, an 8-year-old girl from Jiangsu Province was diagnosed with lung cancer, becoming one of the youngest sufferers of the disease; doctors attributed her illness to long-term inhalation of smog.

Leer el artículo completo aquí

Cigarette smokers in over 65 countries in the world are forced to reflect a little on their addiction when facing gory pictures of diseased lungs, throats, and other organs on their cigarette packages. But the state tobacco administration in China recently decided to continue to spare hundreds of millions of smokers this visceral reminder of their fate, a move that sparked criticism from Chinese Internet users.
Speaking to reporters on the sidelines of the annual session of China’s rubber stamp legislature, Duan Tieli, the vice minister of the China’s State Tobacco Monopoly Administration, said China has no plans to stick on graphic warning labels on cigarette packages because doing so would “violate Chinese traditional culture,” according to the state-run Legal Evening News on March 15. Duan added that China would not be violating the World Health Organization’s Framework Convention on Tobacco Control which China signed in 2003.
It just so happens that it would also severely harm the state monopoly based on selling cigarettes.
According to Article 11 of the tobacco convention, the packaging of tobacco products should carry health warning messages. Tobacco products sold in China currently meet the convention’s minimum requirements of having a written health warning covering at least 30 percent of the principal display area.
Most countries around the world adopt the tobacco conventionsstricter requirements. Por ejemplo, los Estados Unidos. Food and Drug Administration requires tobacco products to display graphic warning labels on the entire top half of both front and rear panels of cigarette packages.
Graphic warning labels have proven to be more effective in motivating people to quit smoking than text-only warnings and plain packaging, according to the scientific journal Addictive Behaviors Reports. According to Raymond S. Naiura, director of science at the Schroeder Institute for Tobacco Research and Policy Studies at Truth Initiative in Washington, “regulators can and should use this research to craft more effective warning labels and messages to smokers that both deliver facts about the negative effects of smoking, and trigger thoughts and actions that move smokers toward quitting.
En Sina Weibo, China’s Twitter-like social networking service, netizens censured China’s tobacco control agency official Duan Tieli for his remarks, and said it pointed to a serious, underlying problem within China. A Chongqing netizen going by the name “Village Mushroom” escribió: “The tobacco administration chief’s income would take a hit if warning pictures were added.
“Does the tobacco administration have no shame now when it comes to making money,” asked “Laksa_Berlin,” a Shanghai netizen from Shanghai.
“Senior Xie Talksfrom Shandong Province wrote: “The Qing rulers once passed law to stop smoking. The people or renminbi; it has become very clear whom the current bureau serves. The entire system fundamentally doesn’t serve the people.
During the rule of Emperor Kangxi of the Qing dynasty (1644-1912), those who possessed tobacco faced the death penalty. This national tobacco ban was expanded from the one that was first implemented during the Ming dynasty (1368-1644), which only applied to tobacco addicts.
The Qing rulers, sin embargo, weren’t able to completely stamp out the imports of tobacco and opium into China during a period of Imperialism by the mid-19th century. In the 20th century, both the Nationalists government and the Chinese Communist Party tried abortive attempts stamp out tobacco consumption. A partir de junio 2015, there were about 300 million smokers in China, and about 1.4 million annual deaths by smoking-related illnesses, according to People’s Daily, the Party mouthpiece.
Compromised Gatekeeper
Hoy, the Chinese regime enjoys a near total monopoly over the sale of tobacco products in ChinaChina Tobacco, the world’s largest tobacco manufacturer, is a state-run entity. According to a January 2016 Xinhua report, the tobacco administration collected a princely 1.14 billones de yuanes (acerca de $175 millones) in tax revenue in 2015, un incremento de 20.2 percent from a year earlier.  
Chunghwa cigarettes, a Chinese cigarette brand, come in different packaging when sold in China (L) and to Thailand (R). (su)
Because China’s tobacco manufacturers and regulators are one and the same, unlike in the U.S., Chinese netizens are concerned that the state tobacco administration will prioritize profiting off Chinese citizens, by not placing graphic warning labels on cigarette packages, rather than looking out for their health.
The tobacco administration does, sin embargo, add graphic warning labels to the packaging of cigarettes it exports to countries that require the labels, such as Thailand and Hong Kong.
 

Leer el artículo completo aquí

For American teachers, social media is just the latest technological distraction keeping their students from paying attention in the classroom.
En China, the narrative has been subverted. WeChat, a social media platform with well over 600 million users, is so pervasive that teachers have begun using the service as a means of keeping students on task around the clock.
A report by MIT Technology Review described how Chinese students are bombarded with information and updates about new assignments and academic events late into the evening. Sometimes they are even expected to turn in work before the next day.
According to Zhang Zehao, a 7th grade student living in Tianjin, a north Chinese city of about 8 millón, WeChat is used in his class as a way for the teacher to connect with students and parents while scrutinizing for misbehavior and assigning extra homework. Not only might he receive a math assignment at 7 de la tarde, but the interconnected nature of the WeChat system means that his mother is notified as well.
En Enero, when Zehao and other students were busy studying for final exams ahead of the Chinese New Year vacation, he got a call from his math teacher at 10 p.m. telling him to correct mistakes in his geometry assignment. If he could make the corrections and post them fast enough, she would be able to go over them before midnight.
Zhang’s mother, Chen Zongying, agrees with the underlying motivation to have teachers interact more closely with students, but she said that the app “stresses you out.
Chinese experts go further and say that educatorsuse of social media takes things too far:
“It infringes on studentsprivacy and affects the development of their character,” Xiong Bingqi, director of the 21st Century Education Institute, told MIT Technology Review.
Zhang Zehao had a similar, though simpler take: “the app is not actually that helpful.
MÁS:Chinese ‘Tiger MomWho Cruelly Beat Adopted Son is Released From Prison6 Chinese Spy Programs That Are Worse Than ‘Big Brotherin Orwell’s ‘1984
WeChat is also used in Tianjin elementary schools, though more as a notification system, not a means of expanding workloads. The MIT Technology Review report noted a case in which all the parents in one elementary class upgraded their phones to be able to use the WeChat app.
Social media use by schools is becoming more popular, though by no means ubiquitousfor now. In Chongqing, a province-level city with 15 un millón de personas, schools from kindergarten to grade 12 are required to open official WeChat accounts by June for better contact with parents and students.
Some schools make a point of limiting WeChat use. Yan Xu, a third-grade teacher of Chinese language and literature in Tianjin, told MIT Technology Review that her school only uses the app to showcase excellent homework examples and inform parents about school events.
“If we praise the good ones,” ella dijo, “other parents will encourage their kids to work hard too.
MÁS:Mujer finge vender bienes de lujo Desde los EE.UU., Está todavía en China

Leer el artículo completo aquí
  • Etiquetas:, , ,
  • Autor: <a href="http://www.theepochtimes.com/n3/author/leo-timm/" rel="author">Leo Timm</un>, <a href="http://www.theepochtimes.com/" title="Epoch Times" rel="publisher">época</un>
  • Categoría: General

A flight can be delayed for a whole host of reasonsmechanical problems, bad weather and security concerns. En China, there’s more one reason to considerChinese passengers opening the emergency exit door for reasons other than an emergency.
En marzo 9, un 9:55 a.m. flight from Chengdu in southwest China to Ürümqi in the northwest was delayed for almost an hour after a male passenger decided to open up the emergency door to “get some fresh air,” according to Chengdu Finance Daily. The passenger thought he could roll down the window with the lever on the emergency door. The plane, which was carrying 130 pasajeros, eventually took off at 10:52 a.m., but not before the man was questioned and searched.  
MÁS:6 Craziest Secret Passageways in Real Houses That Actually Exist
This is not, sin embargo, the first time that a Chinese plane passenger felt the need to open the emergency exit door for a stuffy cabin or otherwise.
‘Just opening the window
Open emergency exit door. (Nandu)
“A flight attendant asked the passenger why he touched the emergency exit lever. The passenger said he was just opening the window,” wrote a Xiamen Air passenger on his social media account, and posted a picture of a man wearing a cap seated next to a wide open plane emergency door. “If you have never been on a plane, keep your hands to yourself.
The passenger was onboard a Dec. 14, 2014 Xiamen Air flight bound to Chengdu from Hangzhou Xiaoshan International Airport, reported the state-run Southern Metropolis Daily. The flight wasn’t delayed because of the incident, but the passenger who opened the emergency exit door was given a new seat away from door.
Nature Calls
On Mar. 28, 2012, Mrs. Wu mistakenly opened the emergency exit door on a Sichuan Airlines flight from Sanya to Chongqing while trying to find the lavatory, according to Chinese news portal Tencent. The plane was already taxiing on the runway in preparation to take off.
Inflatable side. (Tencent)
The flight was eventually delayed for four hours. But Mrs. Wu didn’t think she was at fault and instead blamed the flight attendants for not showing her where the bathroom was when she asked, and for not stopping her in time when she was trying to open the emergency door.
“The poor service of the flight attendants is one of the causes of this incident,” said Mrs. Wu, who is in her 40s.
“Good thing you didn’t open the door when the plane was in the air,” wrote a netizen with the moniker “honeyfishon Chinese social media.  
‘Curiosity got hold of me
Señor. cosa (Chongqing Economic Times)
“Maybe this is just like a door I had at home. I was curious,” said Mr. Ding in an interview with state-run Chongqing Economic Times, after he opened the emergency door during a stopover at Chongqing Jiangbei International Airport on Dec. 16, 2013. The plane was bound to Chongqing from Nanning.
According to Mr. cosa, he didn’t know that that emergency exit door, once it was opened, would require experts to put the door back. Al final, Señor. Ding was placed under administrative detention for 5 días.
‘I am in a hurry
Señor. Feng, a 28-year-old Chongqing resident, is not a patient man.
After arriving at the Beijing Capital International Airport from Chongqing on Dec. 14, 2013, Señor. Feng decided to skip the line by opening the emergency exit door and going down the inflatable slide.
Señor. Feng was eventually placed under detention for 15 días, and faced a fine for popping open the slide.

Leer el artículo completo aquí

In his 1949 libro, “1984,George Orwell warned of a dystopian future where the authoritarian “Big Brotherregime monitors its citizens through television-like “telescreens,” and has created elaborate systems for social control.
Hoy, el Partido Comunista de China (CCP) has far surpassed the oppressive regime in Orwell’s vision, and here are six spy programs they’ve used to do it.
1) “Big Intelligence
The Chinese regime is spying on every one of its citizens, including top leaders of the CCP. It does this through a program called “Big Intelligence,” which is operated by its Ministry of Public Security.
The program was revealed in 2014, and had already been running for close to 10 años. The former chief of the Chongqing Public Security Bureau told Sound of Hope Radio that using “Big Intelligence,” the CCP can review all 1.3 billion Chinese people in 12 minutos, every person on China’s wanted list in 4 minutos, and every driver’s license in China in 3.5 minutos.
“Big Intelligenceis a dragnet surveillance program that puts Orwell’s fictional “telescreensto shame. It gathers information from surveillance cameras located everywhere from taxis, to street corners, to shops, and uses this information to track people down. Sound of Hope Radio noted the CCP had been installing hundreds of thousands of surveillance cameras in every city. En 2014, the system had more than 50,000 surveillance cameras in Chongqing alone.
Police in Beijing announced in October 2015 their network of surveillance cameras were manned by more than 4,300 officers who monitor “100 percent of the capital.The systems are commonly used to track religious believers and political dissidents.
2) The “Social Credit System
What’s an authoritarian regime, if it doesn’t persecute people for independent thought? In Orwell’s vision, citizens are persecuted for “thought crimes.It’s the same way under the CCP, where even user agreements for most major tech companies forbid “thoughtand “speechif it challenges the CCP’s rule.
But the Chinese regime takes it a few steps further with its Social Credit System. This program gathers all available information on every Chinese citizen, then uses it to assign each person a rating. Since this rating can affect a person’s ability to get a job, take a loan, or buy a house, it functions as a tool that facilitates self-censorship.
Since the Social Credit System also can lower someone’s rating if they have a friend or family member with a low rating, it creates an environment where friends and family members are expected to enforce the CCP’s policies on each other.
Chris Chappell, host of China Uncensored, described the program in May 2015, as “kind of like Yelp, solamente, instead of customers going to a restaurant and giving it a score, it’s the Communist Party, giving a score, to every one of the 1.3 billion people living in China.

3) Internet Police
If you’re living in an environment without free thought or free speech, you can still usually find solace on the Internetwhich grants some level of anonymity. That’s not the case in China.
In an assessment on Internet freedom in 65 countries around the world conducted by independent watchdog organization Freedom House in 2015 China ranked dead lastlower than even Cuba and Syria.
Part of this low score can be attributed to the CCP’s agents who monitor online discussions, pull content offline, and report netizens to the proper authorities. And it also employs a massive network of an estimated 500,000 Internet trolls, known as the “50-cent army,” employed to promote and defend the CCP’s online propaganda globally.
Among the many Internet crimes that can get you arrested in China are “spreading rumorsthat fall outside the CCP’s narrative on news stories, criticizing the Chinese regime, and promoting subversive concepts like “democracy.
4) Car Spying
One of the big flaws with using surveillance cameras and the Internet to spy on citizens, is that as soon as they jump into a car, they’re much harder to track.
The CCP has found a way around this. In addition to police surveillance cameras installed in taxis, they’ve started requiring drives to carry electronic IDs that track the vehicles.
The first stage of the program is being tested in Shenzhen, where the CCP recently issued 200,000 of the ID cards to drivers of vehicles including commercial transport trucks and school buses. According to Reuters, if the program goes according to plan, the CCP will expand it for all private cars in the city.
Por supuesto, the CCP has used similar systems in the past. En 2011, it was revealed that Chinese authorities were installing spy devices on all dual-plate Chinese-Hong Kong vehicles. The spy devices could listen to conversations and track the vehicles and were being hidden in “inspection and quarantine cardsfrom the Shenzhen Inspection and Quarantine Bureau.
5) Spying on Gadgets
It’s becoming more common for governments everywhere to spy on phone calls, but the CCP again has them beat with its elaborate spy systems either installed on devices with cyberattacks, or pre-installed at the factory level.
During the 2014 pro-democracy protests in Hong Kong, many of the protesters had their computers, cellphones, and tablets hacked in what researchers found were elaborate Chinese cyberattacks targeting democracy activists.
MÁS:Informe de investigación: A Hospital Built for MurderYou’re on File: Exclusive Inside Story on China’s Database of Americans
Michael Shaulov, CEO of Lacoon Mobile Security, helped uncover the cyberattacks aimed at smartphones, and he said the breach could give a government actor access to every part of the phonesincluding the camera, microphone, internal history, and GPS location. Él dijo, “For the purpose of spying it’s probably the perfect tool.
Chinese companies also have a long track record of selling phones and other devices with viruses and spy programs already installed on them, which relay user data back to China.
6) Pre-Crime
Even if you do manage to avoid “thought crimes” en China, you may still have to look over your shoulder. The Chinese regime is now looking for ways to detect “pre-crime.
De acuerdo con Bloomberg, the CCP directed one of its largest state-run defense contractors, China Electronics Technology Group, to build new software that collects information on people’s jobs, hobbies, buying habits, and other behavior.
The CCP’s

Leer el artículo completo aquí

When a woman surnamed Zhai bought a black Chanel handbag for over 20,000 yuan (acerca de $3,000) on Chinese social media last July, she thought she was getting the real deal.
The seller, called Ms. Ann in a Beijing News report, lived in the United States and made a living by helping others purchase brand name items, or so she had her customers believe.
But after receiving the bag, Zhai soon discovered it was a counterfeit and took Ann to court, where the latter revealed that the American lifestyle recorded on her WeChat social media account was an intricate hoax.
Ann is from Chongqing, a province-level urban conglomerate in southwest China with 30 un millón de personas.
Before buying from Ann, Zhai had friended her on WeChat after following her other social media accounts and seeing photos Ann supposedly took of herself and surroundings while abroad.
Ann had posts detailing how she couldn’t watch Chinese shows in the U.S. due to the restrictions placed on her foreign IP address, or how she would regularly go to American shopping malls to buy her goods.
Zhai wanted to buy the Chanel handbag after being told that it was a limited edition item, she told Beijing News.
But when what Zhai received smelt strongly of chemicals, she had it checked by an expert. The bag was a counterfeit made with ersatz leather and bore a fake product number.
MÁS:China’s Counterfeit Trade Is Disrupting a Century of Luxury RetailingChina’s Counterfeiting Efforts Win Awards
Zhai caught up with Ann and is suing her for three times the value of the promised handbag. En marzo 3, Ann’s agent admitted at the Chaoyang People’s Court in Beijing that she had never been to the United States, and that her photos and products all came from a real seller living there.
But Ann denies that the bag Zhai produced is the one she bought from her.
“Though the bag submitted to the court has quality issue, it is impossible to prove it is the bag sold by the defendant, and neither is a refund possible,” Ann’s defense statement reads. “We don’t have any fraudulent intent.
The plaintiff has refused mediation, and the case has yet to be resolved.

Leer el artículo completo aquí
  • Etiquetas:, , ,
  • Autor: <a href="http://www.theepochtimes.com/n3/author/juliet-song/" rel="author">Julieta canción</un>, <a href="http://www.theepochtimes.com/" title="Epoch Times" rel="publisher">época</un>
  • Categoría: General

En 2011, Yale law professor Amy Chua became a polarizing figure with her book “Battle Hymn of the Tiger Mother,” which sets forth an astonishingly strict program of parental discipline.
Ahora, a real life “tiger momin China has published online the timetable she subjects her 9-year-old son to every day.
In response to comments expressing outrage, she defended the rigorous 16-hour routine.
“Some people think I am sick, but I’ve since discussed it with my former classmates at Peking University, and they all think this is quite normal,” said Mrs. Liu, a resident of Nan’an District in Chongqing, reported state-run media Xinhua on March 3.
Her schedule. (Sina Weibo)
According to the schedule, Mrs. Liu’s son has a daily 5 a.m. reveille. Por 6 a.m. he should be reading ancient Chinese literature. He then goes to schoolbut when he gets home, his learning continues nonstop until 10 p.m. Bed time is set at 11 p.m.
On weekdays, the 9-year-old has extra English lessons in the evenings. During the weekends, there’s piano lessons, Chinese calligraphy, taekwondo, swimming, Weiqi practice (Weiqi, or Go, is a Chinese strategy board game), Latin dancing and additional mathematic exercises to prepare for the International Mathematical Olympiad.
MÁS:A Chinese Woman Had Her Identity Stolen 12 Hace años que. This Is What Happened When She Found Who Did It.
The only “breakthat Mrs. Liu has allocated her son is a 30 minutes slot in the evening to watch Xinwen Lianbo, the Communist Party’s flagship news program.
Mrs. Liu, un 30 year-old former graduate of the prestigious Peking University, explained: “It is important that children have a sense of time and self-discipline. Actually, this was how I was brought up; my father was in the military, and he too raised me this way.
Liu added that all the learning she makes her son go through has practical applications: por ejemplo, writing Chinese calligraphy is meant to help her son temper his character, while piano and dancing lessons are supposed to aid him in future courtships.
MÁS:Chinese 19-Year-Old Who Sold Daughter to Buy iPhone and Motorbike Turns Himself In
As for the criticism that her child might not be getting enough sleep, Mrs. Liu said that six hours is plenty, and that her son never dozes off in school. She welcomes other parents to follow her parenting method since “people can adjust their biological clock.
“To have an easier future, it’s better to have a tougher childhood,” Mrs. Liu dijo. “My father once said that learning is all that children should do! De otra manera, society will weed them out.
Chinese Internet users are generally very critical of Mrs. Liu’s methods. In the comments section of Chinese web portal Sina, a netizen from Shandong wrote that Mrs. Liu probably “has a mental illness that requires treatment at the hospital,” while another netizen from Zhejiang asked her to stop pushing her kid to “satisfy her own vanity.
One netizen from Sichuan said that Mrs. Liu forcing her child to “watch Xinwen Lianbo every day really takes the cake.The news program has been heavily criticized as blatant propaganda.
“The poor kid doesn’t have a childhood,” wrote a netizen from Fujian. Another netizen from Shandong wrote: “This is the sorrow of modern education in China!”

Leer el artículo completo aquí

En años recientes, China’s enterprises have been very aggressive in the global mergers and acquisitions (METRO&UN) mercado, hitting a record high of more than US$100 billion in value last year.
Despite the fall in oil prices and fears of a slowdown in China’s economic growth, the pace of overseas M&A did not lose steam. Within only two months this year, había 102 cases of China’s enterprises making overseas acquisition agreements, un incremento de 40 percent compared to last year’s 72 cases during the same period.
Analysts believe that the tide of moving assets may be a major factor for the accelerated M&UN. sin embargo, this rapid expansion has been frustrated from time to time, with some companies losing money, while some deals fell through because of intervention by the U.S. national security department.
“Having been in this line for so long, this is the first time that I am seeing so many cases,” said Mr. Chen, director of a Hong Kong-based international investment bank.
Chen’s job was to help mainland China’s state-owned enterprises, as well as some well-known private enterprises, to engage in overseas acquisitions. Due to the recent increased demand of China’s overseas M&UN, business has been booming for his company.
Not only did Chen have to make business trips to mainland China and overseas, he had to work overtime during the Chinese New Year period. In contrast to other departments which had to retrench staff, Chen’s department was making plans for expansion.
Chen told Epoch Times that 2013 saw a peak in China’s overseas M&A activities, and after a slight dip in 2014, last year was “another easy victory.
Chen said there were two factors behind the rise in M&UN. The external factor was the decline in international commodity prices, and the internal factor was that enterprises were pushed to move assets abroad.
“After the significant devaluation of the yuan and falling asset prices, enterprises sought after overseas assets through M&UN, and transferred funds abroad at the same time,” said Chen.Having been in this line for so long, this is the first time that I am seeing so many cases.— Señor. Chen, director of a Hong Kong-based international investment bank.

Last year’s record broken
According to Dealogic the value of the 102 Chinese M&A agreements in January and February this year amounts to US$81.6 billion while the 72 agreements in the same period last year amounted to US$11 billion.
China’s HNA Group said it would acquire the technology distributor Ingram Micro for US$6 billion on Feb. 17.
Dealogic data showed that the acquisition of U.S. companies by China’s enterprises has reached US$23 billion in 2016 so far with HNA’s deal, breaking records for the whole of last year.
Heavily reviewed
sin embargo, China’s overseas M&A has not been totally smooth sailing. Chen said there were two cases last year that were not successful.
Due to strict reviews by the United States, clients have turned to Europe for acquisitions. Projects also tended to avoid the high-tech industries.
According to the U.S. Treasury Department, more buyers from China have been reviewed by national security officials than buyers from other countries for three consecutive years. En 2014, officials reviewed 147 ofertas, desde 97 cases in 2013.
Actualmente, the deals under review include China National Chemical Corporation’s acquisition bid for Syngenta, Western Digital’s proposed sale of a 15 percent stake to Tsinghua Unisplendour, and the planned sale of the Chicago Stock Exchange to Chongqing Casin Enterprise Group, reported Bloomberg.
Traducido por Benjamin Ng. Written in English by Sally Appert.

Leer el artículo completo aquí

A recent report by the Washington Free Beacon, which stated that former Chinese Communist Party leader Ling Jihua’s brother, Ling Wancheng, is providing top secrets of the Chinese government to U.S. intelligence agencies, has raised great concern.
Why did this U.S. news site publish such a report when on Jan. 15, at a press conference of the Information Office of the People’s Republic of China, the deputy secretary of the Central Commission for Discipline Inspection (CCCD) told an Agence France-Presse (AFP) reporter that the Chinese government was still negotiating with the U.S. government regarding Ling Wancheng’s case?
Many foreign Chinese media believe the U.S. government is holding talks and cooperating with the Chinese government. The Free Beacon appears to be the perfect media for the U.S. government to use to rectify the misinterpretation.
According to the Free Beacon’s report, as the intelligence was not obtained through secret agents but provided to the U.S. government by Ling, los Estados Unidos. government should not be held responsible. It is at the discretion of the Chinese government what action they will take.
Last August, the New York Times reported that the Chinese government had asked the United States to extradite Ling Wancheng, but was rejected. Los Estados Unidos. Department of State said that since Ling did not break U.S. ley, they would not interfere in the matter.
Commentator Heng He said in his program on the Sound Of Hope radio network that the Free Beacon is a conservative American news site with Bill Gertz as its senior editor.
Gertz was a columnist at the Washington Times and became the senior editor of the Free Beacon when it was founded. He is famous for exposing secrets of the U.S. gobierno.
en febrero. 6, 2012, Wang Lijun, former police chief and vice-mayor of the city of Chongqing, appeared at the U.S. consulate in Chengdu. Al día siguiente, the Free Beacon was founded, and its very first three reports were about Wang.
One of them revealed that Bo Xilai, then-Party secretary of Chongqing, collaborated with former Party security czar Zhou Yongkang to stop Xi Jinping from taking over as president. The three reports were later proven to be true.
Translated by Su Lin. Written in English by Sally Appert.

Leer el artículo completo aquí